Riistanhoidon teemapäivät

RIISTANHOIDON TEEMAPÄIVÄ 2016

Kevätpäivä riistalle, 2016 Hyvinkään Solttilan majalla keräsi paikalle, tapahtumasta kiinnostuneita, lähes kolmekymmentä henkilöä. Alkutervehdyksen, jonka pitäjänä toimi Suomen Metsästäjäliiton Uudenmaan piirin, riistanhoito- ja koulutustoimikunnan puheenjohtaja Bo-Krister Lindholm. Lindholm toivotti kaikki tervetulleiksi tilaisuuteen ja kertoi esimerkiksi, liiton ja piirin tulevasta suurhankkeesta Mega-Metsoleiristä Pohjoiskarjalan Sotipurolla tulevana kesänä. Tämän jälkeen paikallisen metsästysseuran ja Solttilan majan isäntä kertoi paikan maineikkaasta historiasta katkelmia. Seuraavaksi siirryimme katsomaan paikallista kosteikkoa. Samassa tilaisuudessa esiteltiin, kansainvälistäkin mainetta saaneet, Labradorin noutajat taitojaan sorsajahdin korvaamattomina avustajina.

Lopuksi suoritettiin vuoden 2015-2016 pienpetokilpailun palkintojen arvonta ja sen jälkeen paistetiin makkaraa ja keskusteltiin ajankohtaisista asioista.
Tämän kauden kilpailuun hyväksyttyjä ilmoituksia saapui sovittuun aikaan kaikkiaan 73 kappaletta.
Vaikka tuota sataa ei saatukaan kasaan, niin päätimme kuitenkin tässä tapauksessa se jakaa täysmääräisenä.
Suomen Metsästäjäliiton Uudenmaan piirin riistanhoito-ja koulutustoimikunta pitää asiaa kuitenkin niin tärkeänä koko riistanhoidon edesauttamisen kannalta, siksi tuo palkinto kuitenkin päätettiin jakaa.
Paikalla olleiden yhteinen toivomus oli, että kilpailu oli jatkossa kuitenkin aina kalenterivuosi, toisin kuin tänä kautena.
Tämä kausi oli myös yleisöltä tullut toivomus, joten kysynkin samalla laajempaa mielipidettä jäsenseuroilta.
Laittakaa meiliä puolesta taikka vastaan, pikaisesti, allekirjoittaneelle.

Palkinnot:
1. 100,00 €/sarja
2. 80,00 €/sarja
3. 50,00 €/sarja
4. Pääpalkinto (arvottava) 400,00 €
5. Jäsenseurakohtainen (kiertopalkinto)

Pienpetojen verotuksen tulokset:
Alle 15 vuotta:
1. Kalle Salo 290 pistettä (Kytäjärven Erämiehet)
2. Tuukka Tapper 120 pistettä (Röykän Metsästysseura)

Yleinen sarja:
1. Petri Viitamäki 1335 pistettä (Karhunkorven Metsästysseura)
2. Mika Himanen 766 pistettä (Henkilöjäsen Uudenmaan piiri ry)
3. Jorma Matikainen 712 pistettä (Palajärven Metsästysseura)

Seurakohtainen:
Voittajana toistamiseen Karhunkorven Metsästysseura ry.
Kaikkien osallistuneiden kesken arvottu 400 €:n lahjakortin voittaja oli  Hannu Rinnekari Nummenpään Metsästysseura ry.
Onnittelut voittajille.

Kevätterveisin: Mauno Mynttinen 044 988 2018 mauno.mynttinen@metsastajaliitto.fi uusimaa@metsastajaliitto.fi toiminnanjohtaja

Kevätpäivä riistalle järjestettiin Hyvinkään Solttilan majalla 27.4.2016