Matti Kainulainen Uudenmaanpiirin toiminnanjohtajaksi.

13.05.2024 21:50
Matti Kainulainen
Uudenmaan piiri valitsi huhtikuun järjestäytymiskokouksessa uudeksi toiminnajohtajaksi Matti Kainulaisen.

Mattilla on pitkä kokemus piirin toiminnasta ja varsinkin metsätysammunnoista. Piirissä ollaankin erittäin iloisia Matin ryhtyessä toiminnajohtajaksi.

Tässä Matti kertoo lyhyesti itsestään;

Iältäni olen 61 v. ja asun Mäntsälässä. Perheeseeni kuulu vaimo sekä suomenpystykorvauros Musti. Minut tunnetaan paremmin metsästysampumista harrastavien keskuudessa. Olen kilpailut kiväärilajeissa reilun 30 vuotta. Ensin Pohjois-Savossa ja myöhemmin Uudellamaalla, jonne muutin työn perässä. Olen myös toiminut Mäntsälässä muutamien kansainvälisten- ja kiväärilajien SM-kilpailujen kilpailujohtajana.

Metsästystä olen harrastanut pikkupojasta lähtien. Metsästyskortin suoritin 15-vuotiaana ja samana syksynä pääsin ampumaan ensimmäisen hirveni. Oma koira minulla on ollut vasta 2002 alkaen ja kuinkas muutenkaan suomenpystykorva. Sen kanssa on sitten metsästetty pienpetoja, metsäkanalintuja sekä hirviä. Se on myös perheenjäsen ja vaimon mielestä koira oli aluksi arvojärjestyksessä hänen yläpuolellansa.

Seuratoiminnassa olen ollut puheenjohtajana, sihteerinä, rahastonhoitajana ja hallituksen jäsenenä, joten vähän kaikesta löytyy kokemusta siltä puolelta.

Uudenmaan piirissä olen toiminut Metsästysampumatoimikunnassa hirven ja luodikon lajijohtajana sekä toimikunnan puheenjohtajana. Lisäksi olen edelleen piirihallituksen jäsen.

Kun keväällä siirryin työelämässä ”jäähdyttelemään” eli osittaiselle eläkkeelle, niin sovimme piirin edellisen toiminnanjohtajan kanssa, että otan tämän pestin vastaan ja hän pääsee kokonaan eläkkeelle. Näin sitten huhtikuun piirihallituksen kokouksessa tapahtuikin.