Erätulet

27.11.2021
Klo 10.00-15.00

Suomen Metsästäjäliiton Uudenmaan piiri

Uudenmaan Erätulet on suuri yleisötapahtuma, joka on toteutettu vuosittain Uudenmaan maakunnan eri kunnissa ja kaupungeissa aakkosjärjestyksessä, yhteistyössä kuntien sekä niiden järjestöjen ja yhteisöjen kanssa.
Ensimmäiset Erätulet järjestettiin vuonna 1990 Artjärvellä ja nyt 32. Uudenmaan Erätulet Vihdissä

Tervetuloa
Suomen Metsästäjäliiton         Vihdin kunta
Uudenmaan piiri

lisätietoja antaa
Bo-Krister Lindholm        Mauno Mynttinen
0500-821492            044-9882108

Uudenmaan EtäErätulet

kuvattiin Vantaalla 26.11.2020 klo 18 - 19

Tänä vuonna erätulipaikkakuntana on Vantaa. Vallitsevan koronatilanteen takia pidimme Vantaalla EtäErätulet 26.11.2020 klo 18:00 - 19:00 joita pystyi seuraamaan facebooklivevideolähetyksenä nuotiolta.

Katso kooste lähetyksestä täällä Suomen Metsästäjäliiton Uudenmaanpiiri

Uudellamaalla on vuodesta 1990 lähtien joka vuosi syttyneet Erätulet Uudenmaan kunnissa aakkosjärjestyksessä. Ensimmäiset Erätulet sytytettiin Artjärvellä. Tänä vuonna on Vantaan vuoro ja vielä on yksi paikkakunta jäljellä eli Vihti.

Tapahtuma on marras-/joulukuussa ollut erähenkinen yleisötapahtuma, jossa on ollut tarjolla hirvikeittoa, grillimakkaraa ja erilaisia herkkuja kahvin kanssa. Erilaiset trofeenäyttelyt, jälkimatot, simulaattoriammunnat, metsästyskoiraesittelyt, vpk-näytökset ynnä muuta toimintaa. Paikkakunnilla olevien yhdistysten ja järjestöjen osastot ovat olleet tilaisuuksien vetonauloja yhdessä rakovalkeiden ja jätkänkynttilöiden kanssa. Tapahtumaan on myös muutamilla paikkakunnilla yhdistetty joulumyyjäisiä kylätoimikuntien toimesta.