Erätulet

Uudenmaan piirin tapahtumat

Orimattilan eränkävijöiden ilta-erätulet Orimattilassa 15.12.2022 klo 17-20

Tästä tarkemmat tiedot ohjelmasta!

Uudenmaan Erätulet vietettiin Vihdissä Kirkonkylän Kuntalan torialueella (os.Kyläaukio)

27.11.2021 klo 10.00 - 15.00

Nämä olivat järjestyksessään viimeiset erätulet. Nyt erätulet ovat kiertäneet kaikki Uudenmaan kunnat.

Tässä Mauno Mynttisen tekemä kooste Vihdin erätulista.

Uudenmaan Erätulet oli suuri yleisötapahtuma, joka  toteutettiin vuosittain
Uudenmaan maakunnan eri kunnissa ja kaupungeissa aakkosjärjestyksessä,
yhteistyössä kuntien sekä niiden järjestöjen ja yhteisöjen kanssa.
Ensimmäiset Erätulet järjestettiin vuonna 1990 Artjärvellä.

Erätulikutsu

Uudenmaan EtäErätulet kuvattiin Vantaalla 26.11.2020 klo 18 - 19

Tänä vuonna erätulipaikkakuntana on Vantaa. Vallitsevan koronatilanteen takia pidimme Vantaalla EtäErätulet 26.11.2020 klo 18:00 - 19:00 joita pystyi seuraamaan facebooklivevideolähetyksenä nuotiolta.

Katso kooste lähetyksestä täällä Suomen Metsästäjäliiton Uudenmaanpiiri

Uudellamaalla on vuodesta 1990 lähtien joka vuosi syttyneet Erätulet Uudenmaan kunnissa aakkosjärjestyksessä. Ensimmäiset Erätulet sytytettiin Artjärvellä. Tänä vuonna on Vantaan vuoro ja vielä on yksi paikkakunta jäljellä eli Vihti.

Tapahtuma on marras-/joulukuussa ollut erähenkinen yleisötapahtuma, jossa on ollut tarjolla hirvikeittoa, grillimakkaraa ja erilaisia herkkuja kahvin kanssa. Erilaiset trofeenäyttelyt, jälkimatot, simulaattoriammunnat, metsästyskoiraesittelyt, vpk-näytökset ynnä muuta toimintaa. Paikkakunnilla olevien yhdistysten ja järjestöjen osastot ovat olleet tilaisuuksien vetonauloja yhdessä rakovalkeiden ja jätkänkynttilöiden kanssa. Tapahtumaan on myös muutamilla paikkakunnilla yhdistetty joulumyyjäisiä kylätoimikuntien toimesta.