Erätulet

Etä Erätulet

Uudenmaan EtäErätulet

kuvattiin Vantaalla 26.11.2020 klo 18 - 19

Tänä vuonna erätulipaikkakuntana on Vantaa. Vallitsevan koronatilanteen takia pidimme Vantaalla EtäErätulet 26.11.2020 klo 18:00 - 19:00 joita pystyi seuraamaan facebooklivevideolähetyksenä nuotiolta.

Katso kooste lähetyksestä täällä Suomen Metsästäjäliiton Uudenmaanpiiri

Uudellamaalla on vuodesta 1990 lähtien joka vuosi syttyneet Erätulet Uudenmaan kunnissa aakkosjärjestyksessä. Ensimmäiset Erätulet sytytettiin Artjärvellä. Tänä vuonna on Vantaan vuoro ja vielä on yksi paikkakunta jäljellä eli Vihti.

Tapahtuma on marras-/joulukuussa ollut erähenkinen yleisötapahtuma, jossa on ollut tarjolla hirvikeittoa, grillimakkaraa ja erilaisia herkkuja kahvin kanssa. Erilaiset trofeenäyttelyt, jälkimatot, simulaattoriammunnat, metsästyskoiraesittelyt, vpk-näytökset ynnä muuta toimintaa. Paikkakunnilla olevien yhdistysten ja järjestöjen osastot ovat olleet tilaisuuksien vetonauloja yhdessä rakovalkeiden ja jätkänkynttilöiden kanssa. Tapahtumaan on myös muutamilla paikkakunnilla yhdistetty joulumyyjäisiä kylätoimikuntien toimesta.

Kuva vuoden 2019 Tuusulan erätulien trofeenäyttelystä.